Handels- og leveringsbetingelser

Nedenfor kan du læse omkring handels – og leveringsbetingelserne

Kontaktinformation

2Ø Shop
Kirkebjerg Parkvej 12
2605 Brøndby
CVR: 42554146

Betaling
2Ø modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Forbrugsforeningens kort samt MobilePay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

2Ø bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering
2Ø afsender produkter der er på eget lager på alle hverdage mandag til fredag, dog med undtagelse af kontaktlinser der afsendes direkte fra leverandøren. Her kan leveringen være op til 5 hverdage.

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

2Ø vil i forbindelse med reklamation dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Returnering
Ved returnering rettes henvendelse til den forretning varen er afsendt fra eller på mail til: [email protected].

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Varer der returneres skal være 100% ubrugte og i original ubeskadiget emballage. Kontaktlinser kan udelukkende returneres som ubrudte pakker i det antal de blev modtaget. F.eks. kan der ikke leveres en del mængde af en samlepakning retur.

 

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på [email protected]. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Fortryder du køb af kontaktlinser, kan der udelukkende returneres æsker som ubrudte pakker i det antal de blev modtaget. F.eks. kan der ikke leveres en del mængde af en samlepakning retur.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: [email protected].